Bouwstenen voor Sociaal

aanmelden nieuwsbrief

Mfakaart button

Zoeken

 

Workshops Lokale Makelpunten

Aanpak workshops Makelpunten

  • Workshop 1: 27 april 2011: Waarom, wat en voor wie?
  • lokale marktresearch
  • Workshop 2: 1 juni 2011: Hoe en hoeveel?

 

Voorafgaand aan de eerste workshop ontvangen de deelnemers een (persoonlijke) opdracht om greep te krijgen op vraagstuk van (maatschappelijk) makelen.

 

Workshop 1

  • datum: 27 april 2011
  • tijd: 14.00 - 17.00 uur
  • plaats: Gildstraat 91a, 3572 EL Utrecht (kantoor van MiddenIn)

 

Op 27 april zullen volgende vragen (systematisch) worden doorlopen.

  1. Kennismaking; terugkoppeling van rondgestuurde opgave
  2. Ambities en verwachting; hoe zitten we aan tafel?
  3. Concreet resultaat; wat is functie van beoogde handreiking en wat betekent dat voor eindresultaat? En wanneer dient het af te zijn?
  4. Meerwaarde Makelpunt; welke doelstellingen kan je met een Makelpunt (zoal) nastreven?
  5. Afbakening en prioritering werkveld
    1. soorten vragen uit het veld (incidenteel, periodiek, permanent)
    2. soorten vastgoed in omgeving(commercieel-maatschappelijk; lokaal-reegionaal)
  6. informatie; over welke 'harde' en 'zachte' informatie moet je beschikken om een goede match te maken
  7. dienstverlening; welke diensten biedt Makelpunt wel/niet aan
    1. vinden; passief zorgen dat vragers en aanbieders elkaar kunnen vinden
    2. zoeken; actief op zoek gaan naar vragers of aanbieders van ruimte
    3. contracteren; zorgen dat vragers en aanbieders een (passende) afspraak maken
    4. verzorgen; zorgen dat ontbrekende services verzorgd worden (vergunningen, openen en sluiten, koffie, schoonmaken e.d.)

 

Lokale research

  • vraag en aanbod van ruimte
  • bezettingsgraden en tarieven

 

Workshop 2

  • datum: 1 juni 2011
  • tijd: 14.00 - 17.00 uur
  • plaats: n.t.b.

 

Voorlopig programma

  1. dienstverlening; aard en omvang activiteiten (aantal matches?)
  2. organisatie; aansturing en verantwoording (intern en extern)
  3. personeel (aantal, takn en competenties)
  4. communicatie en PR (webtool, sociale media)
  5. financien; bij 'running' business
    1. kosten (personeel, ICT, facilitair e.d.)
    2. mogelijke opbrengsten (provisie, advertenties, subsidie, e.d.
  6. implementatie; welke stappen dienen gezet te worden en wat zijn eenmalige kosten daarvan

 

Snel naar

Partner worden?

Aanmelden najaarsbijeenkomst

Enquête

Voldoen aan alle wettelijke regels

Partner