Bouwstenen

aanmelden nieuwsbrief

Mfakaart button

Zoeken

 

In Control

In Control is een doorlopend ontwikkelprogramma rond informatiemanagement voor vastgoed- en facility managers in de (semi) publieke sector. De resultaten worden op het eind van het jaar in een speciale uitgave gepubliceerd die breed wordt verspreid.

Doel: Naar een hoger plan

Publicaties In Control

Doel van het programma is het informatiemanagement in de publieke sector naar een hoger plan te brengen, uitgaande van de wensen en ambities van het werkveld en aansluitend bij hun praktijk.

 

De diepgang en het tempo waarin het programma wordt uitgevoerd is afhankelijk van het aantal en de inbreng van de deelnemers  (kennis, meedenken, meefinancieren).

Aansluiting bij de Agenda Maatschappelijk Vastgoed

Naast de vaste onderdelen van het ontwikkelprogramma (onderzoek naar informatiesystemen) heeft het programma ieder jaar ook speciale thema's waarop we vooruit willen komen. Deze thema sluiten aan bij de Agenda van het werkveld. Thema's waarmee we nu aan het werk gaan/zijn:

  • informatie voor energie- en klimaatbeleid 
  • slimme gebouwen
  • basis op orde
  • handige informatie (dashboards)
  • informatiesystemen en modellen

Met het werkveld

Deelnemers aan het programma zijn:

  • Gemeenten, scholen, corporaties, zorgpartijen (vastgoed-, facility en informatiemanagers);
  • Consultants rond informatiemanagement;
  • Leveranciers van data en informatiesystemen;
  • Landelijke spelers rond informatievraagstukken.

Gezamenlijke kennisontwikkeling

Samen ontwikkelen we kennis, competenties, standaarden en tools om te voldoen aan de informatiebehoeften rond de genoemde thema's. Dat doen we aan de hand van onderzoek, themabijeenkomsten en safari's. 

Bijeenkomsten

De bijeenkomsten in 2020 zijn gepland op (data onder voorbehoud):

  • 16 juni 2020: Basis op orde
  • 23 september 2020: Handige informatie voor klimaat en verduurzaming
  • 3 december 2020: Jaarbijeenkomst

Meedenkers

Om er voor te zorgen dat het programma voldoende aansluit bij de praktijk, organiseren we dit programma in samenspraak met enthousiaste meedenkers vanuit verschillende invalshoeken van ons werkveld (gemeenten, scholen, corporaties, systeemleveranciers, adviseurs).

 

Vanuit Bouwstenen wordt het programma uitgevoerd door:


Ingrid de Moel

programma &
brede verbinding

06 - 5231 0845

Inge Bommezijn

organisatie
033 - 258 4337

 

 

Ook meedoen?

Gemeenten, scholen, corporaties en zorgorganisaties kunnen zich aanmelden voor het netwerk Informatiemanagement en ontvangen dan de uitnodigingen voor de bijeenkomsten. 

 

Bedrijven actief rond informatievraagstukkken (adviseurs, leveranciers, etc.) kunnen meedoen door partner van Bouwstenen te worden. Neem voor meer informatie contact op met Bouwstenen via info@bouwstenen.nl of 033 - 258 4337.

 

 

Meer informatie

Snel naar

Partner worden?

Corona

Enquête

Voldoen aan alle wettelijke regels

Partner